Topimage

Välkommen till vernissage 10 oktober!

Ida Rödén, f. 1981. MFA vid California College of the Arts, San Francisco, 2011. BFA vid konsthögskolan i Umeå, 2009. Har ställt ut nationellt och internationellt på bland annat Björkholmen Gallery, OpenART Örebro, Bildmuseet i Umeå, Sundsvalls museum, Kunsthal Charlottenborg i Köpenhamn, FILE Festival i Sao Paolo, CoCA i Seattle, Wattis Institute och Southern Exposure i San Francisco.

Det är möjligt att Jonas Falck inte existerade, men utställningen visar även ett rikt urval av bibliotekets samling böcker författade av Linnélärjungar såsom Pehr Kalm, Pehr Löfling, Peter Forsskål, Carl Peter Thunberg, Anders Sparrman, Pehr Osbeck och Johan Peter Falck, vilka skildrar deras ofta spännande och strapatsrika vetenskapliga expeditioner i Europa, Afrika, Asien och Amerika.

MÅNDAG 10 OKTOBER 2022, kl. 17.00 – 19.00
Hagströmerbiblioteket, Haga Tingshus
Bus 515 (Odenplan) stop Haga Södra
Utställningen presenteras av konstnären Ida Rödén tillsammans med curator Anna Lantz.
Anmälan senast 7 oktober till Hagstromerlibrary@ki.se 08-524 86012
Jonas Falck – bland svallgrus och horisonter